Sekcja aerobik

 

Wspierają nas

Społeczność

 

Najnowsze komunikaty »

Spotkanie audytoryjne w dniu 21.12.2017 r.

Spotkanie audytoryjne w dniu 21.12.2017 r.

Spotkanie w Auli  Collegium Novum PWSZ w Kaliszu w dniu 21.12.2017 r. o godz.16:00 będzie oczywiście poświęcone Świętom Bożego Narodzenia. Pani Małgorzata...

 
Chór UTW”Calisia” śpiewa kolędy

Chór UTW”Calisia” śpiewa kolędy

W dniu 20.12.2017 r. nasz Chór wystąpi w DPS przy ul .Cegielnianej w Kaliszu z wiązanką kolęd z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia.

 
Sekcja rękodzieło zaprasza na dwa wydarzenia

Sekcja rękodzieło zaprasza na dwa wydarzenia

Od 12 grudnia do 30 stycznia 2018 r. w Książnicy Pedagogicznej przy ul. Kordeckiego Sekcja Rękodzieła Artystycznego prezentuje ozdoby świąteczne. Serdecznie...

 
 

Wybrane prace

Gimnastyka

Wiek jesieni życia kojarzy się ze zniedołężnieniem, schorowaniem i ułomnością. W świadomości społecznej sporty odpowiednie dla osoby obdarzonej wnukami to co najwyżej szachy, brydż czy spacer po parku. Aktywność ruchowa może być bowiem dla tych osób niebezpieczna. To przecież mit. Zajęcia ruchowe przynoszą seniorom takie same, a niekiedy nawet większe korzyści zdrowotne niż osobom młodym. Regularne ćwiczenia usprawniają pracę wszystkich układów i narządów. Wzmacniają układ kostny poprawiając uwapnienie, co zapobiega osteoporozie, zwiększają zakres ruchomości w stawach. Dlatego łatwiej wykonuje się codzienne czynności, zapewnia poprawę krążenia krwi, dzięki czemu mięśnie są lepiej dotlenione i sprawniejsze, skuteczniej podtrzymują kręgosłup. Ćwiczenia przyspieszają też odpływ chłonki z kończyn redukując obrzęki. Wpływają pozytywnie na pracę układu nerwowego powodując że organizm szybciej reaguje na bodźce z otoczenia, rozwija pamięć ruchową, co pozwala na wyrobienie lepszej koordynacji ruchów, wykonywanie głębokich wdechów zwiększających pojemność płuc i usprawnia działanie układu oddechowego oraz ogólną wydolność organizmu. Serce pracuje efektywniej, zwiększa się jego objętość wyrzutowa, a tkanki są lepiej odżywione. Ćwiczenia usprawniają też pracę narządów wewnętrznych. Mięśnie masują ciało od środka, poprawia się więc czynność jelit. Nawet układ moczowo-płciowy odnosi korzyści z ćwiczeń. U seniorów aktywnych ruchowo rzadziej dochodzi do zapaleń dróg moczowych i powstawania kamieni nerkowych. Nasze zajęcia cieszą się niesłabnącym powodzeniem – zapraszamy.